Wanneer je rond het einde van de middag trek krijgt in wat lekkers. Zegt je hoofd waarschijnlijk, ik pak wel een koekje, wat chippies of een stuk chocolade. Maar is het niet een beter idee om voor iets wat gezonder te gaan. In deze blog geven we een aantal tips voor gezonde tussendoortjes.

Fruit

Dit voor de hand liggende tip, fruit is zeker een gezond, maar ook lekker tussendoortje. Het advies is dan ook om minimaal 2 keer per dag fruit te eten. Zo kan je fruit ook samen met yoghurt of een fruit salade maken. Denk hierbij aan het mixen van bijvoorbeeld: aardbeien, kiwi’s, blauwe bessen en bananen. Je zou ook nog appel in stukjes kunnen snijden en kunnen op eten met kaneel erover.

Groenten

Zoals met fruit zijn ook groenten gezonde snacks waar veel mensen al vanaf weten. Zo kan je hier dus ook een salade van maken of een soort smoothie. Je kan deze dan meenemen naar school of werk. Ook zou je wanneer je wat soep over hebt, deze de volgende dag op eten.

Noten

Iedereen houdt wel van noten. Maar wist je dat ongezouten noten heel gezond zijn en ook nog eens veel goede vetten en eiwitten bevatten. Hierdoor geven ze een heel verzadigd gevoel. Zo’n 25 tot 30 gram noten per dag is al genoeg. Je kan de noten ook in yoghurt doen voor weer een andere smaak. Je kan kiezen uit veel verschillende noten: amandelen, wal-, hazel-, pinda’s en cashewnoten.

Pannenkoeken

Je zou het niet zo gauw denken, maar je kunt naast de pannenkoeken waar de kinderen zo dol op zijn, hele gezonde pannenkoeken maken als lekkere snack. Je kunt pannenkoeken maken met heel veel groeten er in. Zo kan je pannenkoeken maken met tomaten, olijven, walnoten en oregano of een pannenkoek gevuld met fruit of spinazie. Zo zijn er tig pannenkoeken recepten die je kunt gebruiken voor een gezonde pannenkoek.

Pin It on Pinterest